Zvláštnosti předmětu, norem a společenské funkce ústav se projevují také ve zvláštnostech pramenů a zdrojů ústavního práva.KLÍMA, Karel. Ústavní právo. 4., rozš. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2010. Právnické učebnice (Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk). ISBN 978-80-7380-261-51)
Ústavní právo má svůj východiskový zdroj, z něhož čerpá nebo na němž je normativně založeno. Přitom zvláštnosti ústavy, jako základního (nejdůležitějšího, klíčového) zákona se promítají do struktury zdrojů ústavního práva, která je rozmanitá co do forem, ucelenosti i obsahu.
Co do pramenného materiálu je ústavní právo značně heterogenní, neboť coby disciplína, upravující základy veřejné moci čerpá značně ze zdrojů mnoha společenských věd (politologie, sociologie, ekonomie), ale i obsahuje řadu principů společných s jinými, namnoze odvětvovými právními obory (např. princip vlastnické svobody spojující hodnoty základního zákona a občanského práva).
Ústavní právo má z pohledu způsobu ztvárnění zdrojů, nejméně tyto typové základní prameny:KLÍMA, Karel. Ústavní právo. 4., rozš. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2010. Právnické učebnice (Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk). ISBN 978-80-7380-261-52)
Jsou mnohdy zformulované v doktrínách, politických deklaracích, případně stranických programech – jedná se o zdroje zpravidla všeobecně uznávané, či v určité míře respektované, traktované či tolerované.
Produkt politického řešení nebo názoru na vývoj, zformulované v programech stran, revolučních deklaracích, koaličních dohodách či vládních prohlášeních, ale také politické zvyklosti jako trvaleji užívané a respektované postupy a řešení.
Politické zvyklosti jsou ,,nepsaným" právem z pohledu anglo-americké právní kultury, v kontinentální Evropě pak více či méně v politologii uznávaným ,,servisem" výkonu veřejné moci, pokud je všeobecně akcceptován.
Otázka tzv. soudcovského práva, tedy práva tvořeného soudy, značně ovlivňuje i tradiční kontinentální pojetí postaveného na aplikaci právních norem, a to otázkami, do jaké míry lze připustit precedens jako typové rozhodnutí případně užitelné na obdobné případy, a tedy závazné.
V této souvislosti otevřeně konstatujeme, že i v České republice se postupně a fakticky dospělo ke všeobecnému respektu k interpretačně závazné roli Nejvyššího soudu ČR, Nejvyššího správního soudu a především pak Ústavního soudu ČR, čili k přítomnosti práva precedenčního charakteru.
Zvláštním pramenem soudcovského ústavního práva jsou rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva (v rámci systému Rady Evropy) a Evropského soudního dvora, respektive nyní Soudního dvora Evropské unie (v rámci systému Evropské unie).
Ústavněprávní koncepce, traktované a uznávané nosné doktríny obsažené v monografiích, učebnicích přičemž s významem ,,nadnárodním" všeobecně konstitucionalistickým (Kelsen, Duverger, Montesquieu, Rosseau) nebo vlastní určité ,,národní" ústavnosti (P.Pactet, L. Favoreu, P. Peška, J. Filip, atd.).
Věda ústavního práva je často spojována s politologií (zejména v souvislosti s volebními systémy).
smlouvy, obyčeje, všeobecně uznávané právní zásady atd. jsou pramenem ústavního práva tehdy, když upravují materii shodnou s předmětem ústavního práva a stát se zavázal jejich dodržováním
Zvláštní důležitosti pak nabývají multilaterální pakty upravující základní lidský práva (Evropská úmluva o lidských právech a základních svobodách a Pakty Organizace spojených národů).
Jsou prameny ústavního práva, pokud obsahují jeho normy (zejména hlav států a vlád).
Jsou v některých zemích považovány za oficiální zdroje ústavního práva. Jedná se o taková pravidla chování, která nejsou jako pravidla sepsána, ale během dlouhé doby jsou užívána a sankciována veřejnou mocí (typické pro ústavní systém Velké Británie).
Jako prameny církevního práva mohou být zvláštním pramenem práva (včetně ústavního) v některých zemích.
Je zvláštním pramenem práva pro členské státy Evropských společenství, resp. (nyní) Evropské unie. Je tvořeno souhrnem zakládajících smluv Evropských společenství, Smlouvy o Evropské unii, zvaných ,,primární" právo, a smluv je dále měnících.
Primární právo se dále rozvíjí odvozeným způsobem, tzv. derivovanou normotvorbou založenou na možnosti institucí ES/EU vydávat právní normy.
V rámci Evropské unie se vytvořil zvláštní autonomní právní systém, který nelze ztotožňovat s národním ani mezinárodním právním systémem. Normativní právní akty, které jsou přímým zdrojem tohoto právního systému se z větší části rodí jako akty institucí Unie. Zakladatelské smlouvy připomínající mezinárodní smlouvy se pak podstatně liší od předchozích.
V posledních letech se v rozhodnutích národních soudů, zejména vrcholných instancí jurisdikce, obzvláště v jejich odůvodněních, objevují odkazy na obecné principy práva. Vytváří se tak zvláštní kategorie, která se stává hlavním pramenem práva vůbec a ústavního zvláště.
Místo, kde se právo setkává s lidmi.